OM PAUL MITCHELL

TWO FRINDS, ONE DREAM!

For 40 år siden startede to venner, frisøren Paul Mitchell og marketing geniet John Paul DeJoria sammen hårpleje brandet John Paul Mitchell System.

Cyril Thomson Mitchell

Frisør Paul Mitchell. Stifter af JPMS

Paul Mitchell blev skabt af den verdenskendte frisør Cyril Thomson Mitchell (født 1936), som senere ændrede sit navn til Paul Mitchell. Han startede sin frisørkarriere i en meget ung alder, vandt flere frisørkonkurrencer, åbnede selv frisørsalon som bare 24 år.

Paul Mitchell blev ansat hos Vidal Sasoon, og der gik ikke længe før Paul Mitchell yderligere udviklede sine frisøregenskaber, og blev en eftertragtet frisør verden over. Via sin karriere hos Vidal Sasoon fik Paul Mitchell mulighed for at opføre et fashionshow på selveste båden Queen Elisabeth. Her mødte han sin første kone og fik sønnen Angus Mitchell, som i dag har overtaget rollen efter sin far hos John Paul Mitchell System.

Hans kone havde noget revolutionerende med i tasken, “føntørre” - Paul Mitchell tog den til sig, og en ny mode blev skabt. De bosatte sig i USA, hvor Paul Mitchell stod i spidsen af den første frisørkæde i USA. Senere startede han landsdækkende frisørseminarer. De største modemagasiner gjorde brug af Paul Mitchell, som ofte lavede modemagasinernes forsider.

Frisørikonet Paul Mitchell - paulmitchell.dk

Udover at Paul Mitchell revolutionerede frisørbranchen, skabte han også forargelse, da han bl.a. eksperimenterede med at klippe kvinders kønsbehåring. Forargelsen var stor, og Paul Mitchell trak sig tilbage fra rampelyset og flyttede til Hawaii.

Paul Mitchell fik mod på karrieren igen og startede igen frisørseminarer. I sin tid på Hawaii opdagede han en vildtvoksende plante, som de indfødte brugte i håret; “Awapuhi Plant” som var grundlaget til at starte en ny hårproduktserie. - Sammen med sin nære ven John Paul Dejoria og modekonsulenten Jeanne Braa startede de John Paul Mitchell System i 1979.

Paul Mitchell døde af kræft i 1989. Paul Mitchell opnåede stor succes med JPMS, og virksomheden er blevet et kæmpe ikon efter hans tidlige død. Selv 40 år efter skabelsen lancerer JPMS stadigvæk masser af nye produkter, hvor de blander ny teknologi med tidligere erfaringer, og er stadigvæk den dag i dag, en af de mest solgte hårprodukter og førende frisør- brand i verden!

Paul Mitchell - John Paul Dejoria

John Paul Dejoria

John Paul Dejoria havde allerede bevist sin kunnen. Dejoria kom fra en meget fattig familie, og havde hele livet selv skulle skabe alt. Han blev ansat hos Time Magazine. På rekordtid blev han forfremmet. Senere startede han i den kosmetiske branche, hvor han under 2 år efter ansættelsen blev manager.

Dejoria blev født i 1944 i Los Angeles. Hans far var italiener og moderen kom fra Grækenland. De havde kun til dagen og vejen, og havde ønsket om "The American Dream" - De besluttede at flytte til U.S.A og prøve lykken. Hans forældre blev skilt da han var 2 år gammel.

Moderen havde svært ved at forsørge familien, og som 9 år begyndte John at sælge aviser og julekort for at tjene penge til familien. Han tilbragte 2 år i USA Navy. Efter USA Navy var John mere eller mindre hjemløs. Han samlede flasker, gik fra dør til dør og repareret folks cykler. John Paul første job var i forsikringsbranchen, kom senere til at arbejde med modemagasiner, og efterfølgende i den kosmetiske branche.

I 1980 dannede han John Paul Mitchell Systems sammen frisørikonet Paul Mitchell. De lanceret 3 produkter; Shampoo One, Shampoo Two og The Conditioner. I opstarten havde de kun 700 dollars. Med få dollars på lommen, boede John i sin bil, mens har besøgte frisørsaloner og præsenterede de 3 revolutionerende hårprodukter.

Ceo John Paul Dejoria. Owner JPMS

“The difference between successful people and unsuccessful people is that successful people do all the things unsuccessful people don’t want to do.” John Paul DeJoria

Filantropen John Paul DeJoria har underskrevet et "Giving Pledge" sammen med 150 personer, hvor de har forpligtet sig til at give 50% af virksomhedens indtjening til velgørenhed og til forbedring af denne verden. Støtter i dag over 160 velgørenhedsorganisationer verden over.

Paul Mitchell. Velgørenheds. Samarbejdspartner.

 

John Paul Mitchell Systems Filosofi

Paul Mitchell er en holdning. Vores hårprodukter giver ikke alene lækkert, glansfuldt hår, de giver også god samvittighed. Ikke blot er alle produkterne CO2-neutrale, men hvert år donerer vi også millioner af kroner til velgørende formål verden over.

Vores hårprodukter er gennem årene løbende blevet udvidet og Paul Mitchell producerer nu mere end 100 luksus hårprodukter og serier til alle hårtyper - Alt fra prisvindende styling- og plejeprodukter, til højteknologiske styling tools og professionel hårfarve.

Produkterne kombinerer høj kvalitet med den nyeste teknologi, for at sikre en toppræstation og de bedste resultater ved enhver stil. For Os er det ikke nok kun at producere luksus hårprodukter af den højeste kvalitet. Paul Mitchell er! - Og vil altid være dedikeret til at gøre vores verden til et smukkere sted.

Alt hvad vi foretager os, bygger derfor på en vision om at være nænsom mod mennesker, natur, dyr og miljøet.

​Look behind the bottle

Hos Paul Mitchell består alle vores hårprodukter af naturlig vandopløselige ingredienser, med fokus på naturens egen styrke, friskhed og skønhed. Vores produkt emballage er enkelt fremstillet og genbrugelig. Ingen af vores produkter indeholder parfume, i stedet anvender vi naturlige planteolier, hvilket giver næringsrige, miljøvenlige og velduftende produkter.

Paul Mitchell var den første hårpleje virksomhed til offentligt at tage afstand til dyretest i en tid hvor alle andre testede på dyr. Vi har aldrig! - Og kommer ALDRIG til at teste vores produkter på dyr.

Når du køber et hårprodukt fra Paul Mitchell, er du med at bidrage til at gøre verden til et smukkere sted, og bevare vores naturlige ressourcer, beskytte vores dyr og sikre rettighederne for alle mennesker. Paul Mitchell er luksus hårpleje med en holdning til det vigtige, nemlig vores natur.

MERE END BARE LUKSUS HÅRPLEJE

Paul Mitchell er en holdning. Vores hårprodukter giver ikke alene lækkert, glansfuldt hår, de giver også god samvittighed. Ikke blot er alle produkterne CO2-neutrale, men hvert år donerer vi også millioner af kroner til velgørende formål verden over

  • HOLDNING TIL VORES NATUR
    Alt i naturen har værdi, og vi skal passe på vores natur. Paul Mitchell anvender bl.a. plantebaseret ingredienser, som kan sættes tilbage til naturen. Fjerner man en plante, sættes 2 tilbage.
  • NO ANIMAL TESTING
    Paul Mitchell var den første virksomhed inden for branchen, som nægtede at teste på dyr, og kommer aldrig til det.
  • VANDOPLØSELIGE INGREDIENSER
    Paul Mitchell hårprodukter er vandopløselige, så det ikke skader vores natur.
  • GIVING BACK
    Paul Mitchell donerer en stor del af overskuddet til velgørende formål. Det omfatter blandt andet bevarelse af vores natur, beskyttelse af truede dyrearter samt hjælp til mennesker i nød.

Paul Mitchell Giving Back. John Paul Dejoria.

REDUCE VIRGIN PLASTIC
Paul Mitchell ønsker at skabe en grønnere fremtid. Dette indebærer fokus på biobaseret emballage, reducere plastikhætter, udfase detailposer i plastik, overgå til PCR materiale (post-consumer-recycled materiale) genbrugsplast.

Paul Mitchell - Cruelty Free since 1980

Paul Mitchell var den første hårkosmetiske virksomhed, der offentligt tog afstand til dyreforsøg.

Mange virksomheder foretager stadigvæk unødvendige dyretest. Vi har aldrig gjort det, og kommer aldrig til at teste på dyr. Paul Mitchell har en stor forkærlighed for dyr, og har derfor forpligtet sig til, kun at producere veganske accessoires, såsom stylingstilbehør, børster m.m. - Gevinst for dyrene! 

Ingen af Paul Mitchells ingredienser eller færdige produkter testes på dyr. Paul Mitchell tillader ikke andre virksomheder at teste på deres vegne, og vores leverandører tester heller ikke på dyr. Paul Mitchell er lige så dedikeret og lidenskabelige den dag i dag som vi var i 1980. Alle vores produkter er mærket med "No Animal Testing" logo.

Paul Mitchell er og vil altid være dedikeret til at gøre vores verden til et smukkere sted. 
Alt hvad vi foretager os, bygger derfor på en vision om at være nænsom mod mennesker, natur, dyr og miljøet.

  • Hos Paul Mitchell består vores hårprodukter af naturlig vandopløselige ingredienser, med fokus på naturens egen styrke, friskhed og skønhed.
  • Ingen af vores produkter indeholder parfume, i stedet anvender vi naturlige planteolier, hvilket giver næringsrige, miljøvenlige og velduftende produkter.
  • Paul Mitchell skabte sin egen produktserie ud fra ønsket om at den skulle være naturlig. Visionen var! - At være nænsom mod natur, miljø, og samtidig tilfredsstille kræsne frisører og deres kunder.
  • Paul Mitchell søger konstant efter naturlige og bæredygtige ingredienser, alt lige fra etablering af vores egen solenergidrevet Awapuhi farm på Hawaii, til den vildhøstet Marulaoile fra Afrika.
  • Vores produktudvikling starter i vores State-Of-The-Art Product Innovation Center (PIC) i Santa Clarita, Californien. Det er her vores produkter undersøges, formuleres og testes ”på mennesker”. Fra vision til koncept, færdiggøres processen af kemikere sammen med frisører.

TWO FRINDS, ONE DREAM!

For 40 år siden startede to venner, frisøren Paul Mitchell og marketing geniet John Paul DeJoria sammen hårpleje brandet John Paul Mitchell System.

Cyril Thomson Mitchell

Frisør Paul Mitchell. Stifter af JPMS

Paul Mitchell blev skabt af den verdenskendte frisør Cyril Thomson Mitchell (født 1936), som senere ændrede sit navn til Paul Mitchell. Han startede sin frisørkarriere i en meget ung alder, vandt flere frisørkonkurrencer, åbnede selv frisørsalon som bare 24 år.

Paul Mitchell blev ansat hos Vidal Sasoon, og der gik ikke længe før Paul Mitchell yderligere udviklede sine frisøregenskaber, og blev en eftertragtet frisør verden over. Via sin karriere hos Vidal Sasoon fik Paul Mitchell mulighed for at opføre et fashionshow på selveste båden Queen Elisabeth. Her mødte han sin første kone og fik sønnen Angus Mitchell, som i dag har overtaget rollen efter sin far hos John Paul Mitchell System.

Hans kone havde noget revolutionerende med i tasken, “føntørre” - Paul Mitchell tog den til sig, og en ny mode blev skabt. De bosatte sig i USA, hvor Paul Mitchell stod i spidsen af den første frisørkæde i USA. Senere startede han landsdækkende frisørseminarer. De største modemagasiner gjorde brug af Paul Mitchell, som ofte lavede modemagasinernes forsider.

Frisørikonet Paul Mitchell - paulmitchell.dk

Udover at Paul Mitchell revolutionerede frisørbranchen, skabte han også forargelse, da han bl.a. eksperimenterede med at klippe kvinders kønsbehåring. Forargelsen var stor, og Paul Mitchell trak sig tilbage fra rampelyset og flyttede til Hawaii.

Paul Mitchell fik mod på karrieren igen og startede igen frisørseminarer. I sin tid på Hawaii opdagede han en vildtvoksende plante, som de indfødte brugte i håret; “Awapuhi Plant” som var grundlaget til at starte en ny hårproduktserie. - Sammen med sin nære ven John Paul Dejoria og modekonsulenten Jeanne Braa startede de John Paul Mitchell System i 1979.

Paul Mitchell døde af kræft i 1989. Paul Mitchell opnåede stor succes med JPMS, og virksomheden er blevet et kæmpe ikon efter hans tidlige død. Selv 40 år efter skabelsen lancerer JPMS stadigvæk masser af nye produkter, hvor de blander ny teknologi med tidligere erfaringer, og er stadigvæk den dag i dag, en af de mest solgte hårprodukter og førende frisør- brand i verden!

Paul Mitchell - John Paul Dejoria

John Paul Dejoria

John Paul Dejoria havde allerede bevist sin kunnen. Dejoria kom fra en meget fattig familie, og havde hele livet selv skulle skabe alt. Han blev ansat hos Time Magazine. På rekordtid blev han forfremmet. Senere startede han i den kosmetiske branche, hvor han under 2 år efter ansættelsen blev manager.

Dejoria blev født i 1944 i Los Angeles. Hans far var italiener og moderen kom fra Grækenland. De havde kun til dagen og vejen, og havde ønsket om "The American Dream" - De besluttede at flytte til U.S.A og prøve lykken. Hans forældre blev skilt da han var 2 år gammel.

Moderen havde svært ved at forsørge familien, og som 9 år begyndte John at sælge aviser og julekort for at tjene penge til familien. Han tilbragte 2 år i USA Navy. Efter USA Navy var John mere eller mindre hjemløs. Han samlede flasker, gik fra dør til dør og repareret folks cykler. John Paul første job var i forsikringsbranchen, kom senere til at arbejde med modemagasiner, og efterfølgende i den kosmetiske branche.

I 1980 dannede han John Paul Mitchell Systems sammen frisørikonet Paul Mitchell. De lanceret 3 produkter; Shampoo One, Shampoo Two og The Conditioner. I opstarten havde de kun 700 dollars. Med få dollars på lommen, boede John i sin bil, mens har besøgte frisørsaloner og præsenterede de 3 revolutionerende hårprodukter.

Ceo John Paul Dejoria. Owner JPMS

“The difference between successful people and unsuccessful people is that successful people do all the things unsuccessful people don’t want to do.” John Paul DeJoria

Filantropen John Paul DeJoria har underskrevet et "Giving Pledge" sammen med 150 personer, hvor de har forpligtet sig til at give 50% af virksomhedens indtjening til velgørenhed og til forbedring af denne verden. Støtter i dag over 160 velgørenhedsorganisationer verden over.

Paul Mitchell. Velgørenheds. Samarbejdspartner.

 

John Paul Mitchell Systems Filosofi

Paul Mitchell er en holdning. Vores hårprodukter giver ikke alene lækkert, glansfuldt hår, de giver også god samvittighed. Ikke blot er alle produkterne CO2-neutrale, men hvert år donerer vi også millioner af kroner til velgørende formål verden over.

Vores hårprodukter er gennem årene løbende blevet udvidet og Paul Mitchell producerer nu mere end 100 luksus hårprodukter og serier til alle hårtyper - Alt fra prisvindende styling- og plejeprodukter, til højteknologiske styling tools og professionel hårfarve.

Produkterne kombinerer høj kvalitet med den nyeste teknologi, for at sikre en toppræstation og de bedste resultater ved enhver stil. For Os er det ikke nok kun at producere luksus hårprodukter af den højeste kvalitet. Paul Mitchell er! - Og vil altid være dedikeret til at gøre vores verden til et smukkere sted.

Alt hvad vi foretager os, bygger derfor på en vision om at være nænsom mod mennesker, natur, dyr og miljøet.

​Look behind the bottle

Hos Paul Mitchell består alle vores hårprodukter af naturlig vandopløselige ingredienser, med fokus på naturens egen styrke, friskhed og skønhed. Vores produkt emballage er enkelt fremstillet og genbrugelig. Ingen af vores produkter indeholder parfume, i stedet anvender vi naturlige planteolier, hvilket giver næringsrige, miljøvenlige og velduftende produkter.

Paul Mitchell var den første hårpleje virksomhed til offentligt at tage afstand til dyretest i en tid hvor alle andre testede på dyr. Vi har aldrig! - Og kommer ALDRIG til at teste vores produkter på dyr.

Når du køber et hårprodukt fra Paul Mitchell, er du med at bidrage til at gøre verden til et smukkere sted, og bevare vores naturlige ressourcer, beskytte vores dyr og sikre rettighederne for alle mennesker. Paul Mitchell er luksus hårpleje med en holdning til det vigtige, nemlig vores natur.

MERE END BARE LUKSUS HÅRPLEJE

Paul Mitchell er en holdning. Vores hårprodukter giver ikke alene lækkert, glansfuldt hår, de giver også god samvittighed. Ikke blot er alle produkterne CO2-neutrale, men hvert år donerer vi også millioner af kroner til velgørende formål verden over

  • HOLDNING TIL VORES NATUR
    Alt i naturen har værdi, og vi skal passe på vores natur. Paul Mitchell anvender bl.a. plantebaseret ingredienser, som kan sættes tilbage til naturen. Fjerner man en plante, sættes 2 tilbage.
  • NO ANIMAL TESTING
    Paul Mitchell var den første virksomhed inden for branchen, som nægtede at teste på dyr, og kommer aldrig til det.
  • VANDOPLØSELIGE INGREDIENSER
    Paul Mitchell hårprodukter er vandopløselige, så det ikke skader vores natur.
  • GIVING BACK
    Paul Mitchell donerer en stor del af overskuddet til velgørende formål. Det omfatter blandt andet bevarelse af vores natur, beskyttelse af truede dyrearter samt hjælp til mennesker i nød.

Paul Mitchell Giving Back. John Paul Dejoria.

REDUCE VIRGIN PLASTIC
Paul Mitchell ønsker at skabe en grønnere fremtid. Dette indebærer fokus på biobaseret emballage, reducere plastikhætter, udfase detailposer i plastik, overgå til PCR materiale (post-consumer-recycled materiale) genbrugsplast.

Paul Mitchell - Cruelty Free since 1980

Paul Mitchell var den første hårkosmetiske virksomhed, der offentligt tog afstand til dyreforsøg.

Mange virksomheder foretager stadigvæk unødvendige dyretest. Vi har aldrig gjort det, og kommer aldrig til at teste på dyr. Paul Mitchell har en stor forkærlighed for dyr, og har derfor forpligtet sig til, kun at producere veganske accessoires, såsom stylingstilbehør, børster m.m. - Gevinst for dyrene! 

Ingen af Paul Mitchells ingredienser eller færdige produkter testes på dyr. Paul Mitchell tillader ikke andre virksomheder at teste på deres vegne, og vores leverandører tester heller ikke på dyr. Paul Mitchell er lige så dedikeret og lidenskabelige den dag i dag som vi var i 1980. Alle vores produkter er mærket med "No Animal Testing" logo.

Paul Mitchell er og vil altid være dedikeret til at gøre vores verden til et smukkere sted. 
Alt hvad vi foretager os, bygger derfor på en vision om at være nænsom mod mennesker, natur, dyr og miljøet.

  • Hos Paul Mitchell består vores hårprodukter af naturlig vandopløselige ingredienser, med fokus på naturens egen styrke, friskhed og skønhed.
  • Ingen af vores produkter indeholder parfume, i stedet anvender vi naturlige planteolier, hvilket giver næringsrige, miljøvenlige og velduftende produkter.
  • Paul Mitchell skabte sin egen produktserie ud fra ønsket om at den skulle være naturlig. Visionen var! - At være nænsom mod natur, miljø, og samtidig tilfredsstille kræsne frisører og deres kunder.
  • Paul Mitchell søger konstant efter naturlige og bæredygtige ingredienser, alt lige fra etablering af vores egen solenergidrevet Awapuhi farm på Hawaii, til den vildhøstet Marulaoile fra Afrika.
  • Vores produktudvikling starter i vores State-Of-The-Art Product Innovation Center (PIC) i Santa Clarita, Californien. Det er her vores produkter undersøges, formuleres og testes ”på mennesker”. Fra vision til koncept, færdiggøres processen af kemikere sammen med frisører.
Copyright © 2022 Paul Mitchell Danmark Shop